UPPDRAGSGIVARE Anordnad av Håll Sverige Rent tillsammans med Varta och Clas Ohlson.
ROLL Graphic Designer.
UPPDRAG Designa kampanj till print, digital kanaler och butiksmaterial.
KORT OM ARBETET Jag fick i uppdrag att ta fram kampanjmaterial till Batterijakten som skulle uppmana att alla fjärdeklassare chansen att göra en insats för miljön. Den klassen som samlat in flest batterier per elev vinner. Tillsammans med fotografen Karl Nordlund skapade vi en filmisk inspirerad superhjälte tema till kampanjen.MINSKA TEXT
Reklam
UPPDRAGSGIVARE: Batterijakten är ett samarbete mellan Håll Sverige Rent, VARTA Batterier, och Clas Ohlson. MIN ROLL: Art Director och retusch i sammanbete med fotografen Karl Nordlund.
UPPDRAG: Skapa olika reklammaterial för Batterijakten, som är ett initiativ för att öka miljömedvetenheten hos barn och unga. Med hjälp av influenser som I Just Wanna To Be Cool och Leia, kan alla skolklasser i hela Sverige tävla om vilken klass som kan samla och återvinna mest batterier.
”Snyggt jobbat med postern. Gillar verkligen!” Karl Nordlund. Fotograf, karlnordlund.se
”Stort tack för ett superproffsigt jobb!” Fredrik Arvidsson. Content Director, Nice one