Batterijakten

PORTFOLIO

BATTERIJAKTEN

PROJEKTBESKRIVNING   

PROJEKTBESKRIVNING   

UPPDRAGSGIVARE
Anordnad av Håll Sverige Rent tillsammans med Varta och Clas Ohlson.

ROLL
Graphic Designer.

UPPDRAG 
Designa kampanj till print, digital kanaler och butiksmaterial. 

KORT OM ARBETET 
Jag fick i uppdrag att ta fram kampanjmaterial till Batterijakten som skulle uppmana att alla fjärdeklassare chansen att göra en insats för miljön. Den klassen som samlat in flest batterier per elev vinner. Tillsammans med fotografen Karl Nordlund skapade vi en filmisk inspirerad superhjälte tema till kampanjen.

Reklam

UPPDRAGSGIVARE: Batterijakten är ett samarbete mellan Håll Sverige Rent, VARTA Batterier, och Clas Ohlson.

MIN ROLL:
Art Director och retusch i sammanbete med fotografen Karl Nordlund.

UPPDRAG: Skapa olika reklammaterial för Batterijakten, som är ett initiativ för att öka miljömedvetenheten hos barn och unga. Med hjälp av influenser som I Just Wanna To Be Cool och Leia, kan alla skolklasser i hela Sverige tävla om vilken klass som kan samla och återvinna mest batterier.

”Snyggt jobbat med postern. Gillar verkligen!”
Karl Nordlund. Fotograf, karlnordlund.se

”Stort tack för ett super­proffsigt jobb!”
Fredrik Arvidsson. Content Director, Nice one